Toitumisnõustaja kaheksa imelihtsat nippi stressisöömisest vabanemiseks

 (7)
Toitumisnõustaja kaheksa imelihtsat nippi stressisöömisest vabanemiseks
Photo by Pablo Merchán Montes on Unsplash

Austraaliast pärit toitumisnõustaja Jessica Sepel annab nõu, kuidas lihtsate nõksude abil hoiduda stressisöömisest ning leida aega ja võimalusi tervislikumateks toiduvalikuteks.

1. Enne söömist mõtle oma tunnetele

Kõige lihtsam asi, mida saad teha, on keskenduda oma tunnetele. Mis su sisemuses toimub? KAs sa oled ärevil, stressis, õnnelik, rõõmus? Kas su kõht kisub kokku? Kas sa hingad sügavalt ja rahulikult? Kas süda peksab? älgi, kuidas su mõtted mõjutavad su keha ja kuidas keha reageerib erinevatele emotsioonidele.

2. Hinga sügavalt

Enne järjekordse kõhutäie juurde asumist hinga sügavalt ja rahulikult. Hetkeks aja maha võtmine aitab su ajus rahustada seda "võitle või põgene" reaktsiooni tekitavat osa ning tõmbab pisut pinget maha. Hinga sügavalt sisse ja sule seda tehes silmad, tunneta, kuidas värske õhk su kehasse jõuab. Tee seda vähemalt kolm korda. See lihtne harjutus aitab sul oma kohalolu praeguses hetkes palju paremini tajuda.

3. Ära mõista oma toitu hukka

Toidu ja toitumise kohta liigub nii palju informatsiooni, et lõpuks ongi jube raske mõista, mis see õige valik tegelikult on.Pidev muretsemine aga viib keha stressi ning lõpuks jõuab asi lausa nii kaugele, et keha ei suudagi enam vajalikke toitaineid omastada.

Muretsemise asemel naudi oma toitu. Näri seda aeglaselt ja keskendunult ning sea endale eesmärgiks 80% ajast toituda tervislikult ja teha õigeid valikuid.

Seotud lood:

20% su toidust võib olla su isude rahuldamiseks ja mitte nii tervislik. See reegel annab sulle õiges koguses vajalikke ja kasulikke aineid, aga samuti on sul võimalus patustada ja oma lemmikuid nautida - sa saad kõike, mida tahad ja seetõttu ei tunne, et peaksid ränka dieeti.

4. Kuula, mida su keha vajab

Oma kehale keskendudes õpid sööma toite, mida sul päriselt vaja on. Tõenäoliselt tunned sa külmal ajal rohkem isu millegi sooja ja küllusliku järele, toore ja värske isu aga annab märku, et vajaksid rohkem köögivilju. Kuula ja anna oma kehale seda, mille järele sul tõesti isu on.

5. Söö teadlikult

Kiiresti toitu alla kugistades jääd sa kogemusest ilma. Sa ei tunne maitset ega tekstuuri, vaid lihtsalt neelad ja unustad. Seetõttu pekas iga toidukord olema omaette elamus - võta väiksed ampsud, näri hoolega, keskendu maitsetele. Sel moel toitudes on sul võimalik ka kiiremini ja paremini aru saada millal sul on kõht tegelikult täis ning nii väldid ülesöömist.

6. Söögiaeg olgu rahulik

Pane söömiseks kinni kõik ekraanid ja keskendu täielikult ühele tegevusele korraga ehk siis söömisele. Rööpräheldes ei suuda su aju registreerida, mida ja kui palju sa sööd, mis lõpuks põhjustabki selle, et kõht ei saa täis ja tahad järjest juurde. Kodus pane einestamise ajaks küünlad põlema, hea muusika mängima ja istu laua taha. Väljas süües jälgi inimesi enda ümber ja õhkkonda ning naudi!

7. Pärast söömist korralda endale väike ristküsitlus

Samamoodi nagu enne söömist on oluline ka pärast eine lõpetamist iseenda sisse vaadata ja mõned küsimused esitada. Kas eine andis sulle energiat ja jõudu juurde või tunned end hoopis väsinu ja tüdinuna? Ennast sel moel jälgides on sul võimalik välja selgitada, millised toidud annavad sulle hea enesetunde ja mida oleks tegelikult targem vältida.

8. Ole enda vastu leebe

Surve süüa perfektselt ja alati õigesti tekitab survet ja pingeid. Jessica soovitab see pinge endalt lihtsalt maha raputada ja keskenduda sellele, et enamjaolt sööksid õigesti ja asju, mis sulle hea enesetunde tekitavad.

Allikas: Daily Mail