Ajurveda praktik Aet Sillaste jagab nõu, kuidas sügiskaamosest vabaneda

 (6)
Ajurveda praktik Aet Sillaste jagab nõu, kuidas sügiskaamosest vabaneda
Aet Sillaste, ajurveda praktik ja elustiili järgijaErakogu

Usu, sa pole ainuke, keda väsimus kimbutab. Olgugi, et lumi tuli taas maha, pole see kuhugi kadunud. Uurisime oma ala professionaalidelt, kuidas nemad sügiskaamose vastu võitlevad.

Täna jagab enda nippe ajurveda praktik ja järgija Aet Sillaste:

Sügisõhtud on pikad ja pimedad. Märkamatult on tulnud päevadesse palju kõledust ja külma läbilõikavat tuult. Keha tahab rohkem puhata ja väliskeskkond, kui oma keha ja vajadusi kuulata ei oska, loob paraku vägagi soodsad tingimused ületöötamise, stressi, väsimuse ja rahutuse tekkeks.

Tekib nõiaring, mil organism läheb tasakaalust välja ning selle tagajärjel teeb mõistus ebapädevaid otsuseid ja tahab kõike seda, mida kehal heaks enesetundeks üldsegi vaja pole. Ilmselt oleme me kõik tundud, kuidas nii palju on veel teha, kuid aega selleks kõigeks pole. Selle asemel, et veidi puhkust lubada, jätkame kas või une arvelt töö tegemist, kuid mis hinnaga? Ajurveda praktiku ja elustiili järgijana olen õppinud oma keha kuulama ja looduse signaale tähele panema. Vastavalt sellele ka teadlikult enda elustiili muutma. See annab võimaluse end ise aidata ja rõõmsat meelt ning heaolutunnet säilitada.

Ajurveda nipid on lihtsad ja jõukohased igaühele, suuremalt jaolt ei nõua ka erilisi lisakulutusi. Kuigi enamasti jagab ajurveda nõuandeid lähtuvalt indiviidist, siis teatud soovitused on „kohustuslikud” kõigile, kes tahavad nautida sügist ja pimedaid õhtuid. Mina püüan neid võimalikult palju järgida ning võin kinnitada, et need toimivad paremini kui miski muu.

Seotud lood:

Maga piisavalt, püüa olla voodis juba enne kella kümmet õhtul ja ärgata vara ning vaikuses. Kui ärkad hommikul äratuseta pärast kella seitset, on see märk sellest, et su organismis on mürkained ja suure tõenäosusega kaebad ka seedeprobleemide üle. Varajane uni tagab hea seedimise, see on omakorda aga tervise esmane peegel.

Toitu tervislikult. Mida see tähendab? Söö hooajalist toitu, mida on võimalikult mahedalt ja puhtalt kasvatatud. Sügisesel ajal eelista kindlasti sooja toitu: hooajalisi juurvilju, täisteratooteid, ka mõõdukalt mahedaid piimatooteid. Hommikut alusta kindlasti sooja pudruga. Värskete salatite ja smuutide osakaal võiks olla minimaalne, sest need toimivad kehale jahutavalt. Söö kolm korda päevas kindlatel kellaaegadel ja vaid siis, kui tunned, et kõht on tühi. Toidu valmistamiseks eelista gheed ehk selitatud võid.

See on täiesti loomulik, et sügisel suureneb su magusaisu. Siiski on magusal ja magusal vahe. Seetõttu vali enda menüüsse mett, banaani ja mangot või kasuta magustoidus rafineerimata toorsuhkrut.

Hoia end soojas. Riietu korralikult, ära külmeta. Kanna sokke, mütsi, kindaid ja salli. Vere panevad keema ka soojendavad vürtsid nagu kaneel, pipar, kardemon, ingver, vürtsköömned ja kurkum. Vürtsidest võid valmistada hommikul kuuma tee, mille paned termosesse. Nõnda saab soojendada enda keha ja rikastada meeli terve päeva vältel. Kasuta vürtse ka toidus, sest need soojendavad sind seestpoolt. Väldi külmasid jooke ja toitu.

Hoolitse keha ja meele eest. Alusta päeva enesemassaažiga. Masseeri hellalt ja sujuvalt kõiki kehaosi, alustades peast. Ajurveda järgijad teevad seda protseduuri igal hommikul sooja seesamiõliga. Kiirest hommikust näpistatud pool tundi tasub end kuhjaga ära. See toiming toob su päeva tasakaalu, selguse ja rahulolu. Samuti soojendab ja õlitab see su nahka, mis kipub sügisel kuivaks ja külmaks minema.

Kord kuus aga külasta massaažisalongi või luba oma kehale mõni muu lõõgastav protseduur. Paha ei tee ka päev looduses ilma interneti ja telefonita, vaikuses.

Tunne rõõmu väikestest asjadest, mis tunduvad muidu igati loomulikud. Märka näiteks seda, et auto läheb hommikul käima, tuba on soe või kraanist tuleb sooja vett. Mõtle, millist pahameelt võib nende asjade puudumine sulle tekitada.

Naerata naabrile, tee kompliment kolleegile, täna poemüüjat ja märka ilu enda ümber, sest kõik see meeldiv on peegeldus ilust, rõõmust ja rahulolust, mida enesest maailmale kiirgad.

Kõige tähtsam on aga neist tegevustest luua endale mõnus keha toetav rutiin. Täpselt nii nagu su keha vajab iga päev maitsvat toitu, vajab ta ka igapäevaselt hella puudutust, puhkust, soojendavaid keha protseduure ja palju ilu ning rõõmu enda ümber.