Arstid tunnistavad: Kegeli harjutused võivad kasu asemel hoopis kahju teha

 (6)
Hoiatus naistele!
Arstid tunnistavad: Kegeli harjutused võivad kasu asemel hoopis kahju teha
Foto: Jannes Jacobs/Unsplash

Me kõik oleme igalt poolt kuulnud, et vaagnapõhjalihaseid peaks pidevalt pingutama ja tegema Kegeli harjutusi. Kuid nüüd on selgunud, et tegelikult ei tohiks igaüks neid väga tihti teha.

Naise tervise seisukohalt on väga oluline, et vaagnapõhjalihased oleksid tugevad. Kui need jäävad nõrgaks, tekib igasuguseid erinevaid probleeme. Me kõik oleme kuulnud keskealisi naisi kurtmas selle üle, et liiga kõvasti naerdes tulevad tilgad püksid ja näiteks hüppenööriga on võimatu hüpata. Sellele murele on arstid leidnud lahenduse — vaagnapõhjalihaseid peaks tugevdama Kegeli harjutustega, mida oleks mõistlik teha iga nädal.

Kõige levinumad probleemid, mis tekivad nõrkade vaagnapõhjalihastega, on järgmised:

* Valu vahekorra ajal

* Liiga tihe vetsus käimine

* Kõhukinnisus

Enamasti muutuvad vaagnapõhjalihased nõrgaks peale sünnitust, sest vaginaalsel teel väljutatud laps kahjustab sünnituse ajal vaagnapõhja. Selle tõttu ei pruugi tuppe ümbritsevad lihased enam nii hästi kokku tõmbuda.

Arstide sõnul peaksid just äsjasünnitanud naised pöörama tähelepanu Kegeli harjutuste tegemisele, eriti kui neil on peale sünnitust tekkinud probleeme vetsus käimisega.

Kuid Kegeli harjutuste vajalikkust reklaamitakse igale naisele. Noored naised, kes ei ole veel sünnitanud, ei peaks üldse Kegeli harjutusi tegema, sest nende vaagnapõhjalihased on tihtipeale liiga pingul. Nagu ka liiga nõrgad lihased, on liiga pingul vaagnapõhjalihased samuti suur probleem, mis vajab sekkumist.

Seotud lood:

Niiet kui sul ei ole valulik vahekord ega põiepidamatus, ei ole eriti mõtet pidevalt tugevdada oma vaagnapõhjalihaseid, sest see teeb lõppude lõpuks rohkem kahju kui kasu.

Allikas: PopSugar