Ekspert paljastab, mitu tundi peaks 20aastane inimene öösel magama ja kas sama unetundide arv kehtib ka 50aastase puhul

 (1)
Ekspert paljastab, mitu tundi peaks 20aastane inimene öösel magama ja kas sama unetundide arv kehtib ka 50aastase puhul
Foto: Vladislav Muslakov/Unsplash

Paljud meist juurdlevad, kui palju peaks ikkagi öösel magama, et enesetunne oleks järgmisel päeval hea. Kuigi see on üpris individuaalne, oskab uneekspert öelda, kui palju peaks igas vanuses inimene keskmiselt magama.

Uneekspert Olivia Arezzelo avaldab allikas DailyMail, et ehkki inimesed on enamasti arvamusel, et optimaalne unaeg on 8 tundi, on see erinevates vanustes inimeste puhul siiski erinev. 30aastased vajavad näiteks vähem und, kui 20ndates olevad inimesed.

See võib tunduda imelik, sest 20ndates inimesed on ju teada-tuntud peoloomad. Nad suudavad minna erksalt tööle ka siis, kui eelneval ööl on ainult paar tundi magatud. Kuid nad ei tea, et see mõjub nende tervisele väga halvasti. Kui inimene on öösel ainult mõne tunni und saanud, ei ole ta järgmisel päeval eriti produktiivne ja kõik toimetused võtavad palju kauem aega, kui tavaliselt.

Just 20ndates eluaastates peaks hakkama looma endale stabiilset unerutiini. Kui sa suudad enamikel öödel selles vanuses magada keskmiselt 7-9 tundi, siis on palju suurem tõenäosus, et tulevikus ei teki sul uneprobleeme. Väga hea oleks, kui sa suudaksid öösiti magada rohkem kui 8 tundi.

30ndates ja 40ndates ei ole enam nii palju und vaja, ehkki inimene hakkab selles vanuses juba kiiremini väsima. Ideaalne oleks magada 8 tundi, aga ei ole vajalik, et see ühe korraga täis magataks. Normaalne on ka magada öösel näiteks kuus tundi ja siis teha päeval kahetunnine lõunauinak. Kuna selles vanuses on inimestel tavaliselt väikesed lapsed, oleks võimalusel hea päeval koos lapsega lõunaund magada. Osadele inimestele piisab ka seitsmest tunnist, kui menopaus ei ole veel saabunud.

Seotud lood:

50aastased vajavad jälle sama palju und nagu 20aastased — 9 tundi oleks väga hea. Ehkki selles vanuses muutub öine ärkamine sagedasemaks, oleks hea peale ärkamist siiski proovida uuesti rahulikult magama jääda, et vajalik unetundide arv täis saada.

Allikas: DailyMail