Hoia ennast: enne trenni minemist kontrolli kindlasti oma tervist!

 (2)
Pirita Jüriöö jooks
Pirita Jüriöö jooksFoto: Tanel Meos

Liikumine on meie tervise heaoluks väga oluline, kuid enne treenimisega alustamist oleks mõistlik lasta oma tervist kontrollida ning olla kindel, et valitud spordiala ei tee kasu asemel hoopis kahju.

“Tervisesportlane peaks enne treeningutega alustamist tegema vereanalüüsid, mis näitavad tervise üldseisundit ja kuidas koormus seda mõjutab. Oluline on teha ka EKG koormustest, kopsude funktsionaalne kontroll, vererõhu mõõtmine, pikkuse, kaalu ja vööümbermõõdu mõõtmine ning lisaks tasuks müomeetria aparaadiga hinnata oma lihaste olukorda,” kommenteeris Toomas Põld, Qvalitas Arstikeskuse peaarst.

Inimesed tahavad positiivseid tulemusi näha kohe ja praegu, seetõttu alustatakse sportimist tihtipeale liiga suure koormusega, mis omakorda võib olla organismile liiga koormav. „Just ületreenimisohu vältimiseks peaksid inimesed enne treeningute algust konsulteerima spetsialistidega ning kontrollima oma tervisenäitajaid ja füüsilist vormi. On selleks siis tervisesportlasele suunatud terviklik pakett või üksikud analüüsid, aga tervist kontrollima peab“, lisas Põld.