Kohutav väsimus ja rasvased juuksed? Sul võib olla B-vitamiini puudus


Kohutav väsimus ja rasvased juuksed? Sul võib olla B-vitamiini puudus
Pilt on illustreerivFreeImages/Mats Heyman

Pingelisel perioodil, aga ka lihtsalt kevadväsimuse korral on suur abi B-rühma vitamiinidest. Ajakirja Naised värskes numbris räägib apteeker Kerli Valge, millesk on B-rühma vitamiine vaja, mis on B-vitamiini puuduse sümptomid ja millisest toidust B-vitamiini saab.

Milleks on B-vitamiini vaja?

Erinevatel B-rühma vitamiinidel on kehas isesugused ülesanded, kuid eeskätt on need kõik hädavajalikud närvisüsteemi, südame-veresoonkonna ja maksa normaalseks talitluseks.

“B-rühma vitamiinid on ka tõelised iluvitamiinid — need on tähtsad naha, juuste, silmade ja suu tervise tagamisel. B2-vitamiin annab juustele terve väljanägemise, selle vähesuse korral muutuvad juuksejuured rasvaseks, juukseotsad aga kuivaks ning suureneb juuste väljalangemine,” ütleb Kerli.

B-vitamiini puuduse sümptomid

B-rühma vitamiinide puudus väljendub tema sõnul isutuses, nõrkuses, väsimuses, ärrituvuses, depressioonis, mälu nõrgenemises, unehäiretes. “B-vitamiinide puudusele organismis võivad viidata ka lõhed suunurkades, põletikud huultel, keele ja suu limaskestadel, juuste väljalangemine, küünte õhukeseks ja hapraks muutumine.”

B-vitamiinid toidus

B-rühma vitamiine leidub peamiselt pähklites-seemnetes, ubades, pärmis, idudes, aed- ja puuviljades, lihas, kalas, munas, maksas.

Refereeritud artikli täisteksti loe ajakirja Naised värskest numbrist.