Kui sa ärkad hommikuti kange kaelaga, siis selles on süüdi nii sinu päevased kui öised harjumused


Kui sa ärkad hommikuti kange kaelaga, siis selles on süüdi nii sinu päevased kui öised harjumused
Foto: Shutterstock

On vähe inimesi, kes pole kogenud hommikul voodist tõustes seda ebamugavat tunnet: kael on nii kange, et pead on üsnagi võimatu ühele või teisele poole pöörata. Millest see tuleb?

Magamisasend ja vale padi

Selili ja külili magajad, te võite rõõmustada, teie magamisasend enamasti kanget kaela ei põhjusta. Kui sa oled aga üks nendest inimestest, kelle lemmik magamisasend on kõhuli, siis ei olegi midagi imestada selle üle, et sul on hommikuti ärgates kael kange. Kõhuli magades on kael väga ebaloomulikus asendis ja see põhjustab valu. Kangust võib põhjustada veel kas vale madrats (selline, mis vajub väga kergesti lohku) või vale padi, mis on kas liiga väike, nii et ainult sinu pea on padja peal, või liiga õhuke. Kvaliteetne madrats, padi ja külili või selili magamisasend on öiseteks võtmesõnadeks, et vältida hommikust kaela kangust.

Päevased harjumused

Tundide viisi telefoni vahtimine ja halvas asendis arvuti taga istumine, näiteks pool tööpäeva diivanil lösutamine võivad tähendada järgmise päeva hommikul ebameeldivat kaelavalu või kangust. Ka vaimsed mured aitavad kaasa kaela kangusele, näiteks ärevus ja stress tekitavad kehas ehk siis kaelas ja õlgades pingeid.

Seotud lood:

Mida ette võtta?

Kõige targem oleks muidugi elada positiivselt ja stressivabalt, olla vähe arvutis ja vaadata vähem telefoni ning öösiti teha juba ülal loetletud asju, aga kui see pole kohe võimalik või kaela kangus jätkub, siis tasub hommikuti kohe peale ärkamist käia kuuma duši all, sest see aitab lihaseid lõdvestada. Kaela võib ka õrnalt masseerida.

Allikas: PopSugar