Kui sa suudad järjest nii mitu kätekõverdust teha, koged sa Harvardi teadlaste sõnul 30 korda väiksema tõenäosusega infarkti

 (25)
Kui sa suudad järjest nii mitu kätekõverdust teha, koged sa Harvardi teadlaste sõnul 30 korda väiksema tõenäosusega infarkti
Foto: Shutterstock

...ja isegi, kui sa seda ei suuda, aitab iga kätekõverdus seda tõenäosust vähemalt vähendada.

Me kõik tahame elada kaua ja mis põhiline: olla terved. Tervis ja trenn pole olulised mitte ainult sinu välisele kestale, vaid need mängivad väga olulist rolli ka eduka elu elamisel. Kuigi füüsilised kasutegurid on muidugi olulised, on tähtis pöörata tähelepanu ka vaimsele tervisele ning sellele, kuidas see kõik mõjutab su era- ja tööelu.

Aga tervislik ja sale olla on keeruline, kui su elu keerleb kontorilaua taga istumise ümber ning selline elustiil mõjub just vastupidiselt.

Südame-veresoonkonna haigused ja insult on põhilised enneaegse suremise põhjused ning õnneks on ka üsna lihtne saada selgeks, kuidas oma tervist testida: tee kätekõverdusi!

Harvardi ülikooli doktor Justin Yang kinnitab, et see, kui mitu kätekõverdust sa teha jaksad, näitab ka ära, kui suur on südame-veresoonkonna haiguste tekkimise tõenäosus. Nimelt selgus Harvardi teadlaste poolt läbi viidud uuringust, et osalejad (keskealised, meessoost tuletõrjujad), kes jaksasid teha järjest 40 või rohkem kätekõverdust, haigestusid 96% väiksema tõenäosusega mõnda südame-vereskonna haigusesse, võrreldes nendega, kes tegid 10 või vähem.

Kuidas sina saaksid end testida?

Pane tähele, uuring viidi läbi kindla grupi meeste seas. Kui sinu elustiil on pisut teistsugune, et pruugi need tulemused nii täpselt kehtida, aga umbes saad ikka end proovile panna:

Seotud lood:

1. Kui mitu kätekõverdust sa suudad ära teha? Proovi järele ja kui pead pausi tegema, ongi kõik. Kui paned ühe põlve maha, on ka kõik. Tee lihtsalt nii mitu korralikult ära, kui korraga jaksad.

2. Nüüd hinda tulemust: kui suutsid teha 40 või rohkem, siis on see tulemus suurepärane! Kui suutsid teha ainult 15 või 20, siis see pole enam nii hea tulemus. Aga kui su tulemus oli kümme või vähem kätekõverdust, tuleb hakata end rohkem liigutama, sest sinu risk kogeda infarkti on lausa 30 korda kõrgem, võrreldes meestega, kes suutsid teha 40 käekõverdust või rohkemgi.

Jah, tunnistame, see test ei ole ideaalne. Kui sa oled jooksja või jalgrattur, võib juhtuda, et kukud kätekõverduste testis läbi, aga muidu oled suurepärases vormis. Ja lõppude lõpuks on see ainult üks väike uuring. Inimene, kes teeb täna 40 kätekõverdust, võib homme saada infarkti. Teised, kes suudavad teha vaid viis tükki, võivad elada 90aastasteks. Vahel asjad lihtsalt juhtuvad.

Siiski: tervislik elustiil ja liikumine tulevad kindlasti tervisele kasuks ja seda eriti vananedes. Kätekõverduste test tuleb aga alati kasuks, sest kui oled ülekaalus või paindud vähe, on väljakutse sulle kindlasti raskem. Kui sul on üleüldiselt halb vorm, on test raskem ja see kõik näitab, et sa riskid oma tervisega.

Kuidas siit edasi minna?

Kui tahad teha edaspidi rohkem kätekõverdusi, toimi järgnevalt:

Oletame, et saad hetkel hakkama 10 kätekõverdusega. Proovi seda teha 3 korda nädalas ja lisa aeg-ajalt mõni kätekõverdus juurde. Ja see kõik võtab vaid 10 minutit:

1. Esimene nädal: tee 10 kätekõverdust, puhka 60-90 sekundit ja korda seda veel kolm korda.

2. Teine nädal: tee 12 kätekõverdust (sa saad sellega hakkama!) ja siis korda seda veel 2 korda.

3. Kolmas nädal: tee 14 kätekõverdust ja siis korda seda veel kolm korda. Eesmärk on saada tugevamaks!

Jätka samas vaimus ja üsna pea peaksid olema võimeline tegema rohkem kui 30 käekõverdust järjest ja küll sa lõpuks ka 40ni jõuad. Garanteerime, et naudid seda protsessi, sest areng on alati lõbus!

Proovi ise ja soovita ka sõpradele!

Allikas: Inc.com