Menstruatsioonivaludest lahti tervisliku toiduga

 (17)

Menstruatsioonivaludest võib saada lahti mõne lihtsa muutusega toidusedelis.

Suurbritannia kosmeetika- ja apteegikaupade keti Bootsi tellitud uuring näitas, et menstruatsioonivaludega sageli kaasnevad kõhuvalud ja vedelikupeetus on välditavad, kui naised suurendavad tarbitavate piimatoodete kogust ning söövad hommikusöögiks tervislikumaid helbeid.

Täisteratoodetes leiduv magneesium ning piimatoodetes sisalduv kaltsium aitavad leevendada menstruatsioonivalusid.

Readingi ülikooli vanemlektor dr. Ann Walker ütles, et enamus naisi kannatab teatud toitainete puuduse all, mis neid menstruatsiooni ajal mõjutavad, aga 0,75 liitrit piima ja kausitäis kõrge kiusisaldusega teravilja päevas aitaks seda tasakaalu taastada.

„Paljud noored naised tarbivad vähe kaltsiumi, kuna on loobunud juustust ja piimast. Aga madala rasvasisaldusega piim ja jogurt võivad olla neile abiks menstruatsioonivaludega võitlemisel,“ ütles ta.

Magneesiumi saab organism sellest, kui asendada sai täisteratoodete ning kõrge kiusisaldusega toitude, näiteks pähklite, ubade ja täisterariisiga.

Keegi ei tea, mis tekitab menstruatsiooniperioodi valusid ja pingeid, aga üks teooria on, et selle taga on hormoonitaseme kõikumine — progesteroonitaseme langus ja östrogeenitaseme kasv.