Mida arstid ise teevad, et tervena püsida? Vastused üllatavad sind!

 (16)
Mida arstid ise teevad, et tervena püsida? Vastused üllatavad sind!
TreeningScanpix

Arstid tahavad ka ise terved olla. Kas nad järgivad samu soovitusi, mida jagavad meile — liigutage ennast, sööge tasakaalustatud toitu, ärge suitsetage, jooge vähem? Päris nii see ei ole. Kas mõni arst on sul soovitanud pesta hambaid ühel jalal seistes või rongis absoluutselt alati raamatut lugeda? Aga arstid ise just nii teevadki.

Pese hambaid ühel jalal seistes

Kiropraktik Tim Hutchful: "Seisan hambaid pestes ühel jalal, sest see mõjub seljalihastele, mida me enamasti ei kasuta, eriti kui meil on istuv eluviis. See aitab parandada ka tasakaalu ja rühti, eriti kui meil on komme nõjatuda ühele küljele. Algul seisan vasakul jalal ja kui see hakkab võdisema, siis vahetan jalga."

Pane laua kohale peegel

Simon Costain Londoni liikumis- ja rühikeskusest:

"Kui heidan pilgu peeglisse, näen kohe, kas olen kössis või lössi vajunud. Lösutamine pole seljale, õlgadele ja kaelale üldse kasulik. Oma peegelpildi nägemine on hea stiimul, et sirgelt istuda."

Osta kingi õhtul

Ortopeed Mike O'Neil:
"Kui mul on vaja uusi kingi, lähen neid ostma õhtul. Jalad paisuvad päeva lõpupoole kuumuse ja aktiivsuse tõttu. Nii proovid kingi siis, kui jalad on „kõige suuremad" ja kingad ei hakka hiljem pigistama."

Söö õhtul müslit

Peavaluasjatundja Andrew Dowson:
"Kui kehal napib toitu, hakkab ta oma energiavarudest suhkrut kulutama. See võib tuua kaasa peavalu või isegi migreeni. Kui süüa otse enne magamaminekut kausike müslit, vähendame peavalu tõenäosust."

Seotud lood:

Võta väljasõitudele kaasa antihistamiine

Apteeker Sean Woodward:
"Kui ma päevaks ära sõidan, eriti suvel, võtan alati kaasa allergiavastaseid ravimeid. Võtan neid kaasa ka puhkusele. Need aitavad putukahammustuste puhul ja vähendavad nahaärritust kohe. Kui peate ootama kojujõudmiseni, võib asi minna halvemaks."

Pese hambaid enne hommikusööki

Hambaarst Lance Knight:

"Uneajal tekib meie hammastele kattu ja baktereid. Kui sööme hommikust, ilma et oleksime enne hambaid pesnud, paljunevad bakterid suhkru ja hapete tõttu. See suurendab omakorda hambakahjustuste ohtu.
Hambapesu eemaldab bakterid ja pastas sisalduv fluoriid moodustab hammastele kaitse hapete ja suhkru eest."

Kasuta päikesekaitsekreemi iga päev

Ilukirurg Norman Waterhouse:
"Väga kasulik on määrida ennast päikesekaitset sisaldava kreemiga ka talvel, see kaitseb nahka ultraviolettkiirte kahjuliku mõju eest. Päikesekaitsefaktor ei pea olema kõrge, piisab, kui see on 15-20. Suvel peaks seevastu alati kasutama päikesekaitsefaktorit 30-40.
Olen näinud ja ravinud väga palju inimesi, kelle nahka on päike kahjustanud."


Muru niites pane tropid kõrva

Kurtuseinstituudi arst Angela King:
"Ka igapäevased, tavalised tööd võivad olla väga mürarikkad. Rohkem kui 85 detsibelli kahjustab kuulmist, kuid muruniitja müra küünib 94 detsibellini."

Kui oled väsinud, võta prillid eest

Professor Andrew Lotery:
"Olen lühinägelik ja võtan väsimust tundes prillid eest. Nii ei saa ma enam lugeda või telerit vaadata ja panen hoopis silmad kinni. See lõdvestab silmalihaseid ja kaob pinge, mis põhjustaski väsimust."

Hambaid pestes ära suud loputa

Dr Henry Clover:
"Kui lõpetan hammaste pesemise, ei loputa ma suud kunagi, ainult sülitan. Loputamine muudab hammaste pesemise vähem tõhusaks, sest siis loputad ära ka kasuliku fluoriidi."

Kui kõht on kinni, lama paremal küljel

Dr Sarah Burnett:
"Kui olen söönud liiga palju või liiga rasket toitu ja kõht on kinni, laman paremal küljel. Söögitoru on keha vasakul poolel ja paremal küljel lamamine kergendab seedimist."

Kui nahk on kuiv, maga siidlinade vahel

Perearst Sarah Brewer:
"Mul on kuiv nahk ja eelistan siidist linu. Nad on palju mõnusamad, aga ei kraabi ka nahka, nii väheneb naha sügelemine. Siid sobib hästi ka neile, kellel on astma või nahahaigused."

Ära harja juukseid

Juustetaastaja Benjamin Farjo:
"Ma ei kuivata juukseid rätikuga, pigem lasen neil lihtsalt kuivada. Igasugune hõõrumine mõjub juustele halvasti. Mida rohkem juukseid harjata, seda rohkem neid kahjustad ja lõpuks hakkavad need hõrenema. Eelistan laiade piivahedega kammi, see kahjustab juukseid kõige vähem."

Pane pehmed mänguasjad külmkappi

Laste allergia asjatundja Steve Turner:
"Laste pehmete mänguasjade puhtana hoidmine pole võimatu. Alati pole kõige parem neid pesumasinasse pista. Neile kogunenud tolmulestad raskendavad laste nahahaigusi või astmat. Kui mänguasju pole võimalik pesta, panen need külmikusse. Tolmulestad surevad temperatuuril -20 °C."

Mine tööle jala ja jäta autovõtmed sinna

Südameveresoonkonna haiguste konsultant Mel Lobo:
"Mulle ei meeldi käia trennis ja selle asemel käin hoopis jala. 40 minutit jala käimist on südamele väga kasulik ja alandab ka vererõhku. Kümme aastat tagasi müüsin oma auto ja sellest saadik lähen igale poole jala. Kui te ei taha nii äärmusse minna, jätke paar korda nädalas autovõtmed töö juurde, siis olete sunnitud jala koju minema ja ka tagasi tulema."

Rahvasummas pane käed taskusse

Professor Ron Eccles:
"Rahvarikkas kohas, näiteks rongis, hoian käed taskus või loen raamatut. Gripiviirused liiguvad inimeselt inimesele käepuudutuse teel või kui puudutame oma silmi, nina või mõnd ukselinki. Kui mu käes on aga raamat või käed hoopis taskus, ei katsu ma neid asju. Koju jõudes pesen käed kohe puhtaks."


Väljas süües võta alati kala

Vähiarst professor Karol Sikora:
"Restoranis ei vaata ma lihatoitude poolegi, võtan alati kala. Peame sööma rohkem kala, seal on kasulikke omega rasvhappeid. Lihas võib olla palju küllastunud rasva, mis on kahjulik."

Tööta ainult raha eest

Psühhiaater Jan Wise:
"Et tervis oleks hea, tuleb töö ja muu elu tasakaalus hoida. Ärge tehke tasuta ületunde, see vaid suurendab stressi. Stress on minu patsientide probleemide peamine põhjus."


Osta näkse, mis sulle ei maitse

Dietoloog Victoria Taylor:
"Kui ostan koju külalistele mõeldud küpsiseid või muud toitu, valin alati sellise, mis mulle endale eriti ei maitse. Nii on kindel, et ma ise seda ära ei söö."

Söö tundmatuid vilju

Dr Peter Mace:
"Poes või restoranis valin alati selliseid puu- või juurvilju, mida ma pole varem söönud. Mida erinevamaid asju sööme, seda mitmekesisemaid toitaineid meie keha saab, ja see on heaks terviseks vajalik."

Tee ööseks aken lahti


Uneuuringute ekspert Neil Stanley:
"Olgu väljas kui külm tahes, mina magan alati avatud aknaga. Kehatemperatuur peab langema, et me kergelt unne vajuksime. Paljud inimesed teevad vea, magades liiga soojas toas."

Maga selili


Ilukirurg Angelica Kavouni:
"Püüan alati magada selili. Külili või kõhuli magades vajub nägu patja ja see tekitab kortse."

Allikas: Daily Mail