Suitsetaja, nende nippidega leevendad sigareti kahjulikku mõju oma kehale!

 (25)
Suitsetaja, nende nippidega leevendad sigareti kahjulikku mõju oma kehale!
Foto: Vallo Kruuser, Eesti Ekspress

Suvi on vabaduse ja naudingute aeg. Kõik naudingud ei ole aga meie kehale ja meelele kasulikud ning tihti tundub nendest loobumine praktiliselt võimatu või soovimatu. Võtame näiteks suitsetamise. Väga lihtne on öelda: „Jäta maha!”, aga reaalsuses ei pruugi see alati õnnestuda. Järgnevad nõuanded aitavad leevendada suitsetamise kahjulikku mõju organismile.

1. Rosmariin, eukalüpt ja lavendel

Nendest taimedest valmistatud eeterlikul õlil on kopse puhastav toime. Tilguta aroomilampi igast õlist tilgake ja lase toal täituda värskendava lõhnaga. Eeterlikku õli võid kasutada ka saunas, tilgutades seda kerisele visatavasse vette. Rosmariin, lavendel ja eukalüpt kergendavad hingamist ning tekitavad vajadust köhida, aidates nii kopsudest eemaldada sinna suitsetamise tulemusel kogunenud eritised.


2. Masseeri kopse

Kopsude tegevust aitab aktiviseerida õrn massaaž. Masseeri kergete ringjate liigutustega rangluu piirkonda ühe minuti jooksul. Massažiks võib kasutada õli või mõnda kreemi. Õli saab valmistada ka ise. Võta näiteks 15ml mandliõli ja vala sinna mõned tilgad rosmariini, eukalõpti või lavendli õli. Õli kasutamine aitab kätel sujuvamalt liikuda ja annab tegevusele aroomiteraapia efekti.

Seotud lood:


3. Joo mahla

Suitsetamine ei kahjusta mitte ainult kopse, vaid vere kaudu kanduvad toksiinid laiali üle terve keha. Toksiinide väljutamisel on suur abi mahla joomisest. Kõige kasulikumad on seejuures köögiviljadest valmistatud mahlad. Porgandit, sellerit, peeti ja brokkolot peetakse kõige efektiivsemaks kopsuvähi vastu võitlemisel. Pane mahlapressi 4 porgandit, peotäis sellerilehti ja veerand kuni pool kilo brokkolit või peeti. Jooge nendest pressitud mahla kord päevas.


4. Jaluta looduses

Kõige hullemini mõjub tervisele kombinatsioon istuvast eluviisist ja suitsetamisest. Seepärast mine loodusesse ja jaluta, hingates sügavalt sisse-välja. Naudi igat hingetõmmet.Hingamise parandamiseks ja südame tugevdamiseks sobivad kõik aeroobsed tegevused, aga üks meeldivamaid ja kasulikumaid on liikumine mere kaldal või kaunil metsarajal.


5. Suitseta teadlikult

Joogide filosoofia ütleb, et kui midagi teed, siis tee seda teadlikult ja naudinguga. See kõlab päris hullumeelselt, aga proovi seda mõtet suitsetades rakendada.

Hooma igat hetke. Kui tunned, et pead suitsetama, siis võta aeg maha. Jälgi, kuidas käed otsivad suitsupakki ja sõrmed avavad selle. Kuula heli, mille tekitab suitsupaki raputamine. Nuusuta tubaka lõhna sigaretti läites. Proovi märgata igat hetke, ka kõige väksemat. Ja proovi nii iga kord.


Suitsetamine on tavaliselt automaatne tegevus ja seepärast ongi seda nii raske maha jätta. Kui aga oled teadlik sellest, mida teed, siis kaob tegevusest mehhaanilisus. Mõne aja möödudes võid tunda, et suitsunälg on kahanenud või kogu protsess on muutumas vastumeelseks. Ja siis on juba lihtsam sellest harjumusest täielikult vabaneda.


Artikkel on kirjutatud www.vita.gr materjale kasutades.

Vaata ka: www.joogafestival.ee