Tahad targaks saada ja jääda? Siis hoia neist toiduainetest eemale!

 (37)
sool
soolFoto: Scanpix

Sa juba tead, et nn supertoidud teevad su targaks ja lisaboonusena ka saledaks. Kuid kas tead toiduaineid, mis su mälu ja ajutegevust hoopis halvendavad? Siin on loetelu ohtlikumatest toitudest, millest peaksid hoiduma!

1. Suhkur

Suhkur ei mõju halvasti ainult su kehakaalule, vaid ka su ajule. Pikaajaline suhkruga liialdamine võib tekitada hulga neuroloogilisi probleeme ja halvendada mälu ning õppimisvõimet. Seetõttu tuleks hoiduda valmistoitudest, valgest suhkrust, maisisiirupist ja toodetest, mis sisaldavad ohtralt fruktoosi.

2. Alkohol

Alkohol tapab su maksa ja hävitab ajurakke, seda oled sa varem juba kuulnud. Tõenäoliselt oled tuttav ka “mälukaga” ning oled märganud, kuidas joobunud olekus ei suuda sa selgelt mõelda ning langetad küsitava väärtusega otsuseid. Just nii jubedaid asju teeb alkohol su ajuga ja kahjustused võivad pideval liigtarvitamisel olla jäävad!

3. Kiirtoit

Kiirtoit võib muuta su ajukeemiat ja põhjustada depressiooni ja ärevust. Rasvarikkad toidud võivad ka sõltuvust tekitada ning neist loobumisel võivad tekkida võõrutusnähud. Põhjus — rasvarikkad toidud vähendavad dopamiini tootmist, mis on tuntud kui heaoluhormoon ning tekitab õnnetunnet. Samuti hoolitseb dopamiin meie õppimisvõime eest, hoiab meid ärksana, motiveerituna ja meie mälu värskena.

Seotud lood:

4. Praetud toidud

Pea kõik praetud valmistoidud sisaldavad kahjulikke kemikaale, toiduvärve, kunstlikke lõhnaaineid, säilitusaineid jms, mis võivad põhjustada hüperaktiivsust nii täiskasvanutel kui lastel. Ka õlid, mida toitude valmistamisel kasutatakse, võivad olla mürgised, kusjuures kõige ohtlikumaks peetakse just meil levinud päevalilleõli!

5. Valmistoidud

Supermarketi valmistoidud ja eelküpsetatud road sisaldavad aineid, mis võivad põhjustada Alzheimeri tõbe.

6. Sool

Sool mõjub halvasti su vererõhule ja südamele ning lisaks sellele võib liigsoolase toidu söömine halvata ka su mõtlemisvõime. Soolane toit mõjub ajule samamoodi nagu nikotiin ja narkootikumid, tekitades raskekujulist sõltuvust ja võõrutusnähtusid.

7. Vorst

Liha on tähtis proteiiniallikas, kuid töödeldud proteiin nagu vorst, sardell, salaami ja hot dogid mitte ei turguta, vaid hoopis kurnavad su närvisüsteemi. Vali alati värske ja kontrollitud allikast pärit liha, rasvane kala, piimatooted, seemned ja pähklid, millest saad õiget ja vajalikku proteiini.

8. Transrasvad

Transrasvad põhjustavad südame- ja kolesterooliprobleeme ning rasvumist, samuti mõjuvad nad erakordselt halvasti su ajule, muutes selle laisaks. Transrasvu sisaldavaid tooteid süües su ajutegevus muutub aeglasemaks, refleksid samuti ja infarktirisk mitmekordistub. Transrasvad on  koguni nii kohutavad, et võivad su ajus põhjustada samasuguseid muutusi nagu Alzheimeri tõbi seda teeb - aju tõmbub kokku, sest rasvad kahjustavad aeglaselt elutähtsaid artereid.

9. Kunstlikud magusained

Suhkru asendamine suhkruasendajaga ei ole hea mõte! Need sisaldavad küll vähem kaloreid, kuid võivad teha kasu asemel hoopis kahju ning pideval tarvitamisel kahjustada kognitiivseid võimeid. 

Allikas: Fitnea.com