Talvine toidulaud olgu vitamiiniderohke!


porgandid
porgandidFoto: Kirsi Lattu

KAALUABI: Proovi sel aastal talv tervena mööda saata. Õiges koguses mineraalide ja vitamiinide tarbimine, aitab olla ergas, rõõmus ja terve.
Keha vajab palju erinevaid vitamiine ja mineraale, et korralikult toimida. Tervislikult ja mitmekesiselt toitudes saame enamiku neist õnneks toiduga. Eriti talvel on aga oluline süüa palju puuvilja ja köögivilja, et hoida õiget tasakaalu.

Köögiviljades ja puuviljades leiduvad antioksüdandid aitavad meil püsida tervena. Söö võimalikult erinevat värvi ja koostisega köögivilju kui võimalik.

Oluline vitamiin, millele talvel tähelepanu pöörata on D-vitamiin. Suvel toodab keha seda päikesevalgusest ise, kuid meie laiuskraadil on päike liiga madalal, et oleks piisavalt valgust. Lisaks suurendasid Põhjamaade toitumisteadlased soovitatavad päevast D-vitamiini kogust. Toiduga on seda isegi raske saada. Kui tead, et sa ei söö piisavalt rasvast kala, muna ja liha, on soovitav tarbida juurde D-vitamiini tabletina.

Süües piisavas koguses toitu, kus on D-vitamiin, on inimene tavaliselt erksam ja rõõmsam võrreldes sellega, kes kannatab D-vitamiini puuduse käes. Värsked uuringud on näidanud, et D-vitamiin kaitseb paljude haiguste eest nagu näiteks depressioon, reuma, südame-veresoonkonna haigused.

Seotud lood:

Selge märk, et sa ei tarbi piisavalt D-vitamiini on väsimus, hajutatud valu kätes, rannetes, jalgades ja alaseljas. Vitamiinipuudusest saad kõige paremini teada vereproovi kaudu. Palun perearstil teha vereproov ning analüüsida, millistest ainetest Sinu kehal on puudus.

Allikas: Expressen.se