Võitlusesse viirustega: toiduained, mis tugevdavad su immuunsust ja hoiavad sind tervena

 (7)
Võitlusesse viirustega: toiduained, mis tugevdavad su immuunsust ja hoiavad sind tervena
Scanpix

KAALUABI: Tugev immuunsüsteem kaitseb bakterite, viiruste, mürkide ning infektsioonide eest. Parim toit, mis tugevdab immuunsüsteemi, tuleb taimeriigist. Seepärast ära unusta iga päev süüa köögivilju ning soovitav on paar päeva nädalas süüa vaid taimset toitu, mis on kasulik nii tervisele kui ka keskkonnale.

Šampinjonid

Šampinjonid sisaldavad seleeni, B-vitamiini ning antioksüdante. Seleeni madalat taset kehas on seostatud tõsise grippi haigestumisega. Loomadel tehtud uuringud on näidanud, et seened omavad viirusevastast, antibakteriaalset ning kasvajatevastaseid omadusi.

Acai marjad

Kutsutakse ka „supertoiduks”. Tema tume sinine-lilla värv näitab, et see sisaldab palju antioksüdante, mis aitavad kehal võidelda vananemise ja haiguste vastu. Müüakse tavaliselt kuivatatuna, pulbrina või mahladesse-smuutidesse lisatuna.

Arbuus

Sisaldab rikkalikult tugevat antioksüdanti glutatioon, mis tugevdab immuunsüsteemi, aidates võidelda infektsioonide vastu. Glutatioon asub punases lihas, koore lähedal.

Kapsas

Kapsas on samuti palju immuunsust tugevdavat ainet glutatiooni. Lisaks on kapsas odav ning kättesaadav ka talvekuudel. Kuna kapsast on palju erinevaid sorte, tarbi vaheldumisi nii peakapsast, punast kapsast, salatikapsast, brüsselikapsast. Tee suppe, ahjurooga, salateid, pajarooga või söö toorelt.

Seotud lood:

Mandlid

Mandlid tugevdavad sinu immuunsüsteemi, eriti just stressiperioodil. Peotäis mandleid annavad peaaegu päevase E-vitamiini koguse. E-vitamiin on just immuunsussüsteemile hea. Lisaks on neis palju B-vitamiini, mis kaitseb stressi kahjulike mõjude eest.

Greip

Sisaldab rikkalikult C-vitamiini ja flavonoide. Flavonoidid on looduslikud keemilised ühendid, mis tugevdavad imuunsüsteemi.

Nisuidud

Nisu osad, mis sisaldavad kõige rohkem toitaineid. Sink, antioksüdandid ja B-vitamiin, lisaks kiudainete koostis, valk ning hea rasv.

Jogurt

Igapäevane jogurti tarbimine võib vähendada sinu külmetamise riski. Eriti kasulik on maitsestamata jogurt, mis stimuleerib immuunsüsteemi ning aitab võidelda haiguste vastu.

Küüslauk

Küüslauk sisaldab mitmeid antioksüdante, mis tugevdavad immuunsüsteemi võitluses viiruste ja bakterite vastu.

Spinat

Spinat on supertoit, mis sisaldab näiteks foolhapet, mis aitab kehal toota uusi rakke ning parandada DNAd. Spinatis on ka kiudaineid ja antioksüdante. Söö seda toorelt, aurutatult, wokitult, sest siis on kõige rohkem toitaineid alles.

Tee

Roheline, valge või must? Vastus on sega. Kõik teed sisaldavad anitoksüdante polüfenoole ja flavonoide. Antioksüdandid muudavad ka kahjulikud vabad radikaalid organismis kahjutuks.

Brokoli

Sisaldab palju toitaineid, mis kaitsevad keha nagu A, C-vitamiin ning antioksüdanti glutatioon. Brokoli koos juustuga annab immuunsust tugevdavat B- ja D-vitamiini.

Allikas: Sund.nu