20 head mõtet Dan Brule'ilt, mis aitavad läbi hingamise muuta su elu ilusamaks

 (1)
20 head mõtet Dan Brule'ilt, mis aitavad läbi hingamise muuta su elu ilusamaks
Foto: Motoki Tonn/Unsplash

Eestisse on taas saabumas Dan Brule, kes annab siin 2.–7. maini intensiivkursuse. Sel puhul valisime 20 mõtet tema raamatust.

1. Hingamine on ainus kehaline funktsioon, mis on automaatne, aga samaaegselt ka kontrollitav.

2. Me kõik vajame energiat ja me kõik kannatame üht või teist tüüpi stressi, pinge, valu ja väsimuse all. Hingamistöö aitab sellele kõigele kaasa ning selle abil on võimalik ise enda peremeheks saada ja oma elu muuta.

3. Minu suur kogemustepagas on võimaldanud mul erinevate hingamiskoolkondade ja –stiilide abil luua uue ja mitmekülgse hingamisharjutusteprogrammi. Seepärast kutsuvad mu võitluskunste harrastavad sõbrad mind hingamise Bruce Leeks.

4. Kui on vaja ennast kontrollida — oma meelt, keha, emotsioone, rühti või käitumist -, tuleb alustada oma hingamise kontrolli alla saamisest.

5. Kas sa tahaks tugevdada süvalihaseid ja kasvatada anaeroobset jõudu? Salendada taljet ja saada lamedamat kõhtu? Kiirendada ainevahetust ja kasvatada kõhu- ja vaagnalihaseid? Parandada seksuaalset võimekust? Vältida või ravida songa, emaka prolapsi, kusepidamatust või kõhukinnisust? Kui jah, siis mängi vaeghingamisega.

6. Hingamistöö on väga tõhus abivahend nii ennetustöös kui ka sõltuvusest vabanemiseks. Paljud inimesed on tänu sellele oma elu tagasi saanud.

7. Juba väga varajases lapsepõlves võtame me vastu otsuse „laevalt lahkuda“. Hiljem tuleb taastada suhe oma ürgse naiseliku energiaga, mis asub alateadvuses ehk kehas. Selleks, et loovus endast uuesti üles leida, peame taastama ühenduse tegelike tunnetega oma kehas. Keha peidab endas kõiki vastuseid. Ta ei valeta ega unusta kunagi. Oma loomingulisuse taastamiseks tuleb õppida hingama.

Seotud lood:

8. Kui sa teed algust hingamisharjutustega, mis on lihtsad ja kerged, hakkad sa tasapisi avama oma loomingulisi kanaleid. Sa õpid energiat kehas liigutama; sa hakkad märkama blokeeringuid, kohti, kus energia ei liigu; sa õpid oma kehasüsteeme ja ennast kui tervikut lähemalt tundma.

9. Üks olulisemaid hingamistöö eesmärke on teadliku hingamise ja hingamise teadvustamise lülitamine oma igapäevaellu. See annab igale kogemusele uue kvaliteedi. See aitab meil olla kontaktis oma hingega ning elust rohkem värve välja pigistada. See aitab meil anda oma parimat kõiges, mida teeme.

10. Tegelikult on see imeline, kuidas me aja jooksul suudame harjuda peaaegu kõigega, eriti kui me ei raiska energiat negatiivsele kriitikale ja kurtmisele — kui me suudame oludega leppida sellistena, nagu need on.

11. Meis kõigis on peidus erilised kaasasündinud võimed, mis vaid avastamist ja arendamist ootavad. Hingamine on võti, mille abil neid pinnale tuua.

12. Vaimne hingamine on psühhosomaatiliste häirete puhul sama, mis penitsilliin nakkushaiguste puhul. See on kõige kiirem viis, kuidas pead mõtetest puhastada, seedehäiretest üle saada, närve rahustada ja südant avada.

13. Kui sa tõesti tahad mõista elu sügavamaid tõdesid ja jõuda teadvuse kõrgematele tasanditele, pead sa mõistma hingamise olulisust. See on tee, uks ja ühendus sinu olemuse, sügavaima südame ja hinge juurde.

14. Hinga seda elujõudu teadlikult sisse. Tunneta, kuidas see tõuseb ja laskub sinu sisse. Naudi selle voogamist sinu sees, sinuna. Imetle elu imelisust ja ava end elu saladusele, mis end igas hingetõmbes ilmutab.

15. Hinga teadlikult rahu ja armastust, vabadust ja turvatunnet, energiat ja elusust, armastust ja valgust. Jälgi, kuidas maailm sinu sees ja sinu ümber seeläbi muutub!

16. Me oleme suuremad, kui me arvame. Me oleme suuremad, kui oleme uskunud. Hinga ja anna endale luba tunda, et oled lõputu ja igavene olend.

17. Kui sa õpid oma hingamisel sõitma, kui sa voolad sellega koos, kui sa oled sellega harmoonias, siis oled sa loonud reaalse ja praktilise ühenduse oma intuitsiooniga.

18. Me vaatame maailma või iseennast, me näeme kannatusi, piiratust, haigusi ja negatiivsust. Aga äkki me ei näegi reaalsust? Äkki see, mida me näeme, on moonutatud teadvuse tulemus? Seepärast tuleb teha endaga tööd. Seepärast tuleb oma teadvust avardada ja tõsta. Ja selleks sobib ideaalselt hingamistöö.

Loe veel

19. Üks on kindel: hingamistööd või ükskõik millist muud tööd oma sisemaailmaga tehes tuleb vastandusest „hea ja halb, õige ja vale“ loobuda. Enda sisse rännakule minnes võtame ühendust oma sisemise lapsega ja sel juhul on parem olla vaba kaheks jagavast mõtlemisest, sest see on sisemise lapse suhtes vägivaldne. Hingamistööd tehes on oluline olla kontaktis oma südamega.

20. Minu arust on hingamine natuke nagu võlukepike, kuid tulemused on tellija materjalist. Parimaks materjaliks on aga kirg ja entusiasm ning natuke igapäevast harjutamist.