Et õnnelikuks saada, pead sa oma peast kuidagi need 14 mürgist ja ennasthävitavat mõtet välja saama

 (4)
Et õnnelikuks saada, pead sa oma peast kuidagi need 14 mürgist ja ennasthävitavat mõtet välja saama
Photo by Aljoscha Laschgari on Unsplash

Kõige õigem tee oma elu joonde seadmiseks on alustada iseenda mõtete korrigeerimisest ning mürgiste mõtete peast välja viskamisest. Alusta nendest 14st, mis sind vaikselt hävitavad.

1. Ma tegelen sellega hiljem

Lemmikseebikate vaatamine on mõnusaim vaba aja veetmise võimalus, aga palju vähem stressi tekitab sinus see, kui teed selle asemel ära mingi tegemist vajava töö. Edasilükkamine on kõige vastikum enesehävitusviis, sest nii jääb sind kogu aeg sees närima see, mida sa tegelikult pead tegema, oled selle asja pärast stressis ja järjest rohkem närvi lähed. Parem tee endale nimekiri tegemist ootavatest töödest, asu asja kallale ning naudi neid hetki, kui saad järjekordse ülesande oma nimekirjastmaha kriipsutada.

2. Hullemaks valmistumine ja negatiivse eeldamine

Üks hull asi ei vii tingimata järgmise hullu asjani, aga me teame kõik, kui keeruline on tuju üleval hoida, kui asjad ei edene soovitud suunas. Kui arvame, et asjad on hullemad kui nad tegelikult on või eeldame, et üks katastroof toob tingimata kaasa ka järgmised, keerame ennast asjata üles. Näide: “Ma sain kontrolltöös halva hinde, mis tähendab, et mu aastahinne tuleb halb, ma ei lõpetagi kooli, ei saa kunagi normaalset tööd ja elan koos oma vanematega elu lõpuni!” Sellesse rattasse kinni jäämiseks kaalu läbi kõik aspektid — nii positiivsed kui negatiivsed. Näite puhul võiksid endale hoopis sisestada, et järgmine kord õpid rohkem, teed paremini ja parandad oma eelmise eksimuse ehk keskendud positiivsele.

Seotud lood:

3. Ma olen väärtusetu

See mõte röövib sult igasuguse võimaluse edu saavutada nii karjäärialaselt kui isiklikus elus. Pea meeles: sina oled see, kes lisab väärtust, mitte ei räävi seda. Sul on õigus vigu teha nagu kõikidel teistel, sest sa oled suuteline igast august välja tagasi ronima. Usu, näe ja tunneta oma edu ja tööta selle nimel. Ja lõpuks: usu võimalustesse ja tee see julge samm, sest kui sa ei küsi, siis sulle ka ei anta.

4. Enda eest hoolitsemine on isekas

Stjuuardess ütleb sulle esimese asjana, et kõigepealt tuleb hapnikumask iseendale pähe panna ja alles siis hoolitseda teiste eest. See peaks olema sinu enda elu juhtmõte ka. Aga süütunne sunnib meid kõigepealt tegelema kõige muuga ning alles siis, kui oleme kokkukukkumise äärel, püüame ennast kuidagi sellest mustast mülkast läbi aidata — siis on see juba oluliselt keerulisem. Mida rõõmsam, rahulolevam ja enesega sina peal sa oled, seda lihtsam on sul uhkelt pea püsti läbi elu purjetada. Ja kui sa lased endal täielikult läbi põleda, ei ole sinust kellelegi nagunii kasu.

5. Tema elu on palju parem kui minu oma

Lihtne on sotsiaalmeediakontode põhjal teha järeldusi kellegi ideaalmaailma kohta, aga täpselt nagu sa isegi, ei postita ka keegi teine oma kontodele pilte või jutte oma rasketest hetkedest. See on fantaasiamaailm ja inimene, keda sa jumaldad, võib suletud uste taga läbi teha oma elu kõige hirmsamat ja vastikumat kogemust.

6. Ma saan õnnelikuks, kui…

Õnne ei ole mõtet edasi lükata. Selle asemel, et plaanida oma õnne sellesse hetke, kui oled 15 kilo kergem ja karjääriredelil kaks sammu kõrgemal, visualiseeri parem, mis sul elus siis teistmoodi on võrreldes praegusega. Tuleta endale meelde, et sul on võimalik valida olla iga päev õnnelik, tuleb lihtsalt üles leida need väiksed asjad, mis sulle rõõmu valmistavad. Näiteks söö tervislik lõuna, mine jala koju ja vaata õhtul oma lemmikfilmi — ongi päev tore :)

7. Ma ei tohiks niimoodi tunda

Oma emotsioonide kritiseerimine on sama mis ennast oma kehatemperatuuri pärast sõitlemine. On levinud mõtteviis, et me saame oma emotsioone kontrollida ja valida, aga see on ju tegelikult täielik jura: kui me oleks selleks võimelised, kas me siis ei oleks kõik kogu aeg õnneliku? Pealegi: tunded annavad meile mõista, mis meie sisemuses tegelikult toimub ja nende alla surumine lõpeb ilmtingimata mingi suurema jamaga.

8. Minuga juhtub alati nii

Sellise mõtteviisiga paned sa ennast tarbetult ohvri rolli ja kinnistad seda endale üha uuesti, sa oledki vahet pidamata õnnetu ja tunned, et kogu maailm ongi sinu vastu. Selle asemel, et end maha teha ja materdada, kui mingi apsakas on juhtunud, keskendu sellele, kuidas edasi, mitte ära jää sellesse hetke end haletsema.

9. Ma tahaksin välja näha nagu tema

Muidugi on iga naise suurim soov näha välja nagu kaanestaar — sile, kõhn, laitmatu naha ja säravate juustega. Aga kas me korrakski mõtleme sellele, mis selle taga on? Muidugi on tervislikult toitumine ja trenn alati väga head ja need peaksidki sa kaanestaaride eeskujul oma ellu tooma, aga kõik muu (näljutamine, lõputud trennid, ebanormaalne töötsükkel jne) jäägu nende inimeste jaoks, kelle töö ongi ilus olla. Sul ei ole mõtet oma elu edasi lükata, kuni sama saledaks saad, sest võib juhtuda, et nii ei lähegi ja siis oled kogu oma väärtusliku aja raisanud enesehaletsuse peale. Kui otsustad elada täiel rinnal just nüüd ja praegu ja hoolimata oma kaalust, saad päriselt nautida igat hetke.

10. Ma oleks pidanud…

See on kõige hullem lausejupp, mis tuleks maamunalt täielikult ära kaotada. Heietades seda, mida sa oleks pidanud, aga ei teinud, ja kuidas nüüd on kõik vale ja halb, kaevad sa ennast järjest sügavamale mulla alla. Sa elad minevikus ega suuda keskenduda olevikule ega tulevikule, kui pidevalt kõõritad tahavaatepeeglisse ja nutad taga asju, mida ei olnud.

11. Ma olen idioot

Enesehävituslikud mõtted töötavad väga efektiivselt ja tapavad su enesehinnangu, eneseväärtuse ja eneseusu kiiremini kui miski muu siin maailmas. Mida rohkem sa endast halvasti mõtled, seda suurem iseenda kriitik sinust saab, seda vähem vastad sa iseenda ootustele ja seda halvemini sa ennst oma kehas tunned. Iga kord, kui tunned soovi end materdada või kuskilt ajusopist hakkab nina välja pistma mingi paha mõte, vaigista see kohe ning asenda millegi leebemaga. Tuleta endale kohe meelde kolm asja, milles sa oled väga osav ja kolm asja, mida sa enda juures armastad ning meenuta neid endale alati, kui meel hakkab mõruks minema.

12. Ma püüan

Selle sõna kasutamisega programmeerid sa ennast juba ette läbikukkumisele. Sa tead, et sa tegelikult isegi ei kavatse täielikult pingutada ja oled andnud endale läbi kukkumiseks vabad käed. Selle asemel ütle: “Ma teen selle ära!” ja siis teegi.

13. Kui see ideaalselt ei õnnestu, siis polegi mõtet üritada

Kui sa julged ette võtta ainult asju, mida sa oskad, siis ei õpi ega saavuta sa mitte midagi. Sul on õigus teha vigu ja vead on õppeprotsessi lahutamatud kaaslased, nende läbi õpid sa rohkem kui pidevalt õnnestudes ja mis peamine — saad vajalikud kogemused ja karastuse. Pea ees tundmatusse vette hüppamine (muidugi mitte sõna otseses mõttes) toob teinekord palju rohkem edu kui pidevalt vanal rajal tammumine.

14. Ma ei oska

Raske ülesandega toime tulemise saladus on see, et sa alustad sellest, mida sa tead ja oskad, võtad ühe sammu korraga ja õpid protsessi käigus. Pole mõtet asjadest ette rutata ja alustada kuskilt keskelt või lõpust ja siis ennast ära hirmutada, sest kõik tundub nii võõras. Hakka vaikselt minema, proovi, tee vigu, õnnestu ja küll sa siis välja mõtled, mis see järgmine samm olla võiks.

Allikas: Huffington Post