Joogaõpetaja: las laiskusest saab looming


Joogaõpetaja: las laiskusest saab looming
Allikas: Pexels.com

Joogaõpetaja Peeter Hemendra Põllupüü alustas joogaõpinguid viis aastat tagasi Tais Agama joogakoolis. Sellest ajast saati on ta igal võimalusel käinud seal ennast täiendamas. Joogani jõudis Peeter algselt läbi spordi, qigong'i ja shindo ning pärast esimesi kuid oli ta kindel, et on viimaks leidnud sügavama huvi. Peeter räägib meile pikemalt hatha-joogast.

Mida tähendab hatha-jooga?

Sanskriti keeles ha on päike ja tha on kuu. Mis on sama nagu yin ja yang. Pluss ja miinus.

Solar and lunar. Mees- ja naispool ja nii edasi.

Hatha-jooga on meie sees, nii kehas kui ka mõistuses oleva polaarsuse harmoniseerumine.

Jooga on union — ühinemine, üheks saamine. Ehk siis ideaalse stabiilsuse ja neutraalse leidmine, kus on ainult stillness — vaikus.

Vaikus on meditatsioon, puhas teadvus, kuhu jõudmine on joogapraktika üks peamisi eesmärke (täpsem on „mille taipamine”, sest tegelikult me juba oleme seal).

Tee päikesetervitusi

Hommikuti on hea teha muidugi päikesetervitusi, seda ütleb nimigi. Aga tegelikult on päikesetervitused head, sest need aktiveerivad meie kõik peamised tšakrad. Kui hatha-joogas aktiveerib enamasti iga asend ühe energiakeskuse (tšakra), siis päikesetervituste seeria käib läbi ükshaaval kõik.

Seotud lood:

Minu arvates tasuks neid teha hommikuti lihtsalt aeglasemalt, et keha jõuaks harjuda ja ärgata. Vabalt võib igas asendis olla 30 sekundit või minuti, nii et üks ring päikesetervitusi võib vabalt võtta 5-10 minutit. Selliseid tiire võib teha nii palju, kui soovid.

Seisa pea peal

Teiseks on hea sooritada energiat sublimeerivaid harjutusi, nagu tagurpidiasendid turiseis ja peapealseis. Enne neid harjutusi peaks kindlasti keha lahti venitama (selleks sobivad ka päikesetervitused).

Õpi hingamisharjutusi

Ning veel on hatha-joogas sublimeerimiseks mitmeid hingamisharjutusi, millega päeva alustada. Näiteks sanskritikeelse nimega harjutus uddiyana bandha, mille mõju võib olla sama efektiivne kui kohvilonksul. Kui seda teha 10 minutit, siis juba ongi laiskus läinud.

Kõikide nende harjutuste puhul on eesmärk liigutada enda energiat ülespoole, sest pärast magamist (ka söömist) vajub meie energiatase alumistesse energiakeskustesse, kus me oleme tihti laisad ja mitteaktiivsed. Ei ole loomingulised.

Las laiskusest saab looming

Oleme valdavalt raskes energias ja pea ei hiilga heade mõtetega. Energeetiliselt tuleks tõsta see raske energia üles ja laiskusest saab looming. Meil kõigil on piisavalt energiat, et teha enamik asju, mida soovime, aga meil tihti ei ole teadmisi, kuidas seda energiat rakendada. Nüüd saame kasutada joogat kui sajandeid praktiseeritud meetodit, et enda kõrgema potentsiaalini jõuda.

Enda keha tagurpidi asetada selleks, et kõik see päevane istumine, lamamine ja seismine balansseerida, ei ole just tükki küljest võttev. Pigem annab see su elule juurde särtsakust ja mängulisust ning sõna otseses mõttes uue vaatevinkli.

28.-29. juulini toimub Haapsalus Joogafestival, kus meditatiivsest hatha-joogast räägib Peeter Hemendra Põllupüü.