Tehnoloogiaettevõtja, koolitaja ja Stanfordi ärikooli endine lektor Nir Eyal selgitab, miks probleemi ei saa lahendada lihtsalt seadmete sahtlisse panekuga. Ta pakub praktilisi uudseid tehnikaid ja nõuandeid, kuidas hallata tähelepanu ning teha ära kõik, mida oled lubanud.

Et saada vähem e-kirju, tuleb saata vähem e-kirju

Näib endastmõistetav, kuid enamik meist ei tegutse seda lihtsat tõsiasja silmas pidades. Meie vajadus vastastikuseks on nii tugev, et me vastame sõnumitele vaid mõni hetk pärast nende saamist – tõenäoliselt ka õhtuti, nädalavahetustel ja pühade ajal. Enamik saadetavaid ja saadavaid e-kirju ei ole pakilised.

Muuda telefonis seadistusi

Reguleeri iga rakenduse märguannete seadistusi. Suhtu äärmiselt valivalt sellesse, millised rakendused saavad sulle saata helilisi ja visuaalseid märguandeid. Õpi kasutama oma telefoni Do Not Disturb seadistusi.

Korrasta töölaud

Töölaual olev risu nõuab tähelepanuvõimelt suurt lõivu. Väliste päästikute digitaalsest töökeskkonnast eemaldamine aitab säilitada keskendumist. Lülita töölauamärguanded välja. Arvuti genereeritud mänguannete välja lülitamine kindlustab, et välised päästikud sind keskendunud töötamise ajal ei häiri.

Kehtesta reegel veebilehtede lugemiseks

Veebiartiklid on tulvil potentsiaalselt hälvitavaid väliseid päästikuid. Avatud veebilehed võivad meid sihilt kõrvale kallutada ja kalduvad imema meid aegaraiskavasse veebisisu keerisesse. Kehtesta reegel. Luba endal salvestada huvitav veebisisu pärastpoole süüvimiseks, kasutades äppi nagu Pocket.